U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Aquafresh
Toen SmithKline Beecham in 1973 Aquafresh tandpasta ontwikkelde, was het de bedoeling dat het een toonaangevend tandpastamerk zou worden op de markt voor mondhygiëne. SmithKline Beecham wist dat om succesvol te worden, hun tandpasta een unieke, onderscheidende eigenschap moest hebben ten opzichte van hun concurrenten. Ze bedachten er twee:
- Aquafresh was de eerste gestreepte tandpasta die destijds op de markt voor mondhygiëne werd gebracht. Het had oorspronkelijk blauwe en witte strepen, die overeenkwamen met twee belangrijke productvoordelen: een frisse adem en het tegengaan van tandbederf.
- Aquafresh was ook het eerste merk dat 'frisheid' aanbood als een belangrijk productvoordeel voor consumenten. Een frisse adem en een tandpasta met een goede smaak waren destijds belangrijk voor jongeren en gezinnen, en zijn dat vandaag de dag nog steeds.
In het begin van de jaren '80 was het tijd om het oorspronkelijke Aquafresh-product aan te passen aan deze opkomende trends. Er werd een productontwikkelingsstrategie in gang gezet om de producten van de toekomst te ontwikkelen. Dit was essentieel om Aquafresh naar een leidende positie in de markt te brengen. Consumenten werden steeds beter geïnformeerd over mondhygiëne en het bestrijden van tandplak was een belangrijk onderwerp geworden. Aquafresh breidde zijn productlijn in de loop der jaren uit met verschillende markttrends en ontwikkelingen, waaronder nieuwe smaken, pompverpakkingen en een derde, rode streep.